Para Pengikut.. :)

Wednesday, June 29, 2011

day 4 - benda yang anda buat bila sorang sorang

Bila sorang-sorang, aku suka memerhatikan gelagat orang disekeliling aku.

Kalau takde orang, aku akan berangan. Tapi aku rasa bukan berangan sangat pun, cuma lebih kepada merancang masa depan. Aku selalu berfikir apa yang akan berlaku pada diri aku 5 hingga 10 tahun akan datang.
Kadangkala, timbul rasa risau jika apa yang direncana /diangankan  tidak kesampaian. Namun kita sebagai hambaNYA, hanya mampu merancang namun semuanya DIA yang tentukan.

Kalau sorang-saorang, selalunya aku akan memuhasabah diri. Aku akan flash back balik apa yang dan berlaku dalam hidup aku sebelum ni. Lagi2 untuk sesuatu peristiwa yang besar. Kalau peristiwa tu tak baik, aku akan rasa diri aku ni jahat sangat. Kalau perkara yang baik, aku rasa mcm tak sangka aku boleh buat perkara tu.

Tu lah kan, kadangkala kita harus bersendirian/sorang-sorang sebab waktu2 bergini lah kita akan melihat siapa diri kita yang sebenarnya.















:)

No comments: