Para Pengikut.. :)

Friday, June 17, 2011

Bersyukurlah.


Serius, aku menangis tengok video ni..
Bayangkanlah, umur sekecil 5 tahun dah duduk sorang dan berjuang untuk terus hidup dengan jual gule2 getah..
Kite sendiri dalam usia 5 tahun, apa yang kita tengah buat? Semua mak ayah kite buatkan untuk kita.. entah2 sedang enak minum susu..
Tapi dia ni? dah ada kat jalanan ok...berjuang dan beusaha bagaimana nak teruskan hidup.. time kite sonok2 tido atas tilam walaupun kadang2 tak berapa nak empuk, die tido kat mane2 tempat kat luar tu..
Sumpah! aku tak dapat bayangkan..
Aku kagum kat dia, walaupun susah, die tak pernah menyerah kalah dalam meneruskan hidup die..
Dia yakin yang dia mampu merubah segalanya.
Dia yakin akan bakat yang tuhan kasi kat dia.
Allah tu Maha Adil, Dia bagi kekurangan sebegitu rupa kat dia namun sebaliknya dia kasi juga bakat yang boleh mengubah nasib dia..

Oleh itu, kalau kita rase kita susah, ingat, kat luar tu lagi banyak orang yang lebih susah dari kita..
Kadang2, Allah tak kasi kita susah tu saja2.. tentu ada yang Dia rencana untuk kita.
Lagipun, Allah tidak akan membebankan kita dengan sesuatu yang kita tak mampu nak tanggung.. Allah tu kan Maha Pengasih..

Jadi bersyukurlah dengan apa yang kita ada.
Apa yang kita ada itu adalah yang terbaik untuk kita.
Walaupun kita dilanda kekecewaan yang kita rasa berat untuk ditanggung, ingat! itu semua Allah rencanakan untuk kita. Allah nak tunjukkan sesuatu untuk kita.
Menangislah sepuasnya bila kita rasa nak nangis, lepas itu, tadahkan doa kepadaNYA..

Ye, aku mengalami kekecewaan sejak kebelakangan ini.
Ye, memang aku menangis.
Bila reda..aku cuba positif kan fikiran.
Ini yang ALLAH rencanakan untuk aku.
Ini yang ALLAH berikan yang terbaik untuk aku.













ada genangan air mata ketika aku buat entry ni.
tabahlah wahai hati.. :'(





2 comments:

fLo said...

mek da ngga video tok...so touching hooo...

but god have has own plan for different people...nya ada sora emas yg org lain xda nk...=p

wa khairul onggon said...

Sedih giler... tahan.. tahn.. hehe..