Para Pengikut.. :)

Thursday, May 19, 2011

Baking is my therapy.



Aku tahu kalau kite nak memasak, kite mestila ada mood dan dalam keadaan yang gembira.
Barulah apa yang kita masak tu akan jadi sedap dan menyelerakan.
Tapi aku ada satu tabiat pelik, bila aku runsing dengan sesuatu atau dalam keadaan risau, aku suke masak atau lebih tepat lagi "baking" sesuatu..
Jadi, malam tadi aku telah berjaya menghasilkan tart nanas.
"hoi! ko ingat dah nak raye ke?" 
"buang tebiat ke ape ko ni?" 
Ye, aku tahu..itu yang korang ingin sampaikan pada aku kan..
Takpe2..aku tak marah. hehhehhehe.
Aku tengah runsing dengan suatu perkara sekarang ni, jadi sebagai terapi nya, aku berjaya menghasilkan ini.
*
*
*
*
*
*
*
 Amacam??
OK tak?
Nampak menyelerekan tak?
Gebu tak?
Sedap tak?
EEeeeee...brapa byk "tak" la..
Jom skodeng lak picture2 dalam proses pembikinan pulak ye..

 Ini adalah doh nye ye Puan2.. (ala chef Two)



Ini pulak adalah jem nanas yang sudah siap digentel2.. lebih byk lebih sedap tart nye.. :)



Lepas tu kite tekan gune acuan tart dan jadilah mcm ni.. lepas tu ambik jem nanas yang dah siap d gentel2.. letak kat doh tu, dan golong kan ye,,puan-puan..

Lepas tu letak dalam dulang pembakar dan bakar dalam 8-12 minit dalam kepanasan 180 celcius.

Jadi, begitu lah cara nya aku untuk tidak memikirkan sangat perkara yang aku runsingkan dan risaukan..
Pagi2 lagi aku dah bagi kat abah aku untuk test dan dia bagi markah 87%. Kire dapat A la tu kan..
hehehhehe
Opismate aku pun jadi mangsa untuk test tart yang aku buat..
Alhamdulillah, kire dapat positif feedback..
Can i make money from my therapy habit??
*
*
*
*
*
*
*
InsyaALLAH..
:)

14 comments:

fyna said...

wah! rajin buat art..fav ayah fyna tart ni!

mimie kamisah said...

eh2..samelah ngan mimie.. suke makan tart yang gebu2 dan gemok2.. hehehhehe :)

Redbloodsnow said...

rajin nah koh ktk mie. mun mek ka..kimsalam jak..hahaha

Ardini Humaira said...

watkan dni jugak meh hehe

asha said...

nang rajin ktk mie, bolh menjana $$ ya.chaiyok2..:)

misya said...

sedapnye.kuih feveret

mimie kamisah said...

Zie..
kmk pun sik tauk siney datang kerajinan ya.. hehehhehe.

mimie kamisah said...

Ardini..
InsyaALLAH, nanti mimie buat kan k..
Btw, Ardini dok mane ye?

mimie kamisah said...

Adeng..
boleh ka Deng?
Ada ka orang mok beli?
hurmmm....cuak eh..

mimie kamisah said...

misya..
samalah.. tart nanas memang fav saye.. :)

PutRee SeJiNjaNg said...

yah rajin ktk..boleh bussiness k raya kelak..huhu

mimie kamisah said...

Stilla..
InsyaALLAh.. ada k belanja dik pun nak owh.. :)

[sutera kasih] said...

wahhhh..mintak sigek :)

L@dykiki said...

dah polah biskut dh sidak tok..hihihi