Para Pengikut.. :)

Tuesday, March 9, 2010

Pasar Minggu Satok

Hari sabtu hari untuk korang dating, hari ahad untuk korang ngan famili korang. Tapi bagi aku, hari2 aku ngan famili aku. Ye la.. since jauh dimata dan jauh dihati ni, aku keluar ngan mak ayah aku untuk hilang kan rasa bosan yang membelenggu diri. hehehehe ayat skema tak leh blah! nie la aktiviti aku hujung minggu. Kalau di semenanjung pasar ni orang panggil pasar tamu. Tapi kalau di kuching, kite orang panggil pasar minggu satok. macam2 yang ada kat sini. Aku ni boleh dikatakan tahu selok belok dan muka2 orang yang berniaga kat sini. Mana tak nya, setiap minggu aku temankan mak n abah aku g sini. Mesti korang cakap aku takde life kan.. Tak pe, aku tak marah..
Bila kita melihat sesuatu yang luar biasa, kita akan kejakunan sebentar. itulah yang terjadi kat kiteorang. Klau buah nangka memang kita selalu tengok buah tu besar. Tapi ape jadik kalau buah cempedak yang besar daripada saiz biasa? terus jakun! antara orang yang jakun itu adalah adik dan abah aku.. siap suruh aku snap lagi...

Abah, jangan la tunjuk sgt kejakunan tu.. siap muncung2 mulut lagi... :P




korang tau tak buah ape tu? kalau tak tahu, aku siap letak lagi nama kat dalam pic tu.. macam mane nak makan? sonang je.. rebus macam ko rebus biji cempedak.. rase die pon lebih kurang ngan biji cempedak gak.. tapi yang beza nya ko tkkan kentut mcm ko makan biji cempedak.. sodap!

Yang ini aku pasti takde kat semenanjung. kalau ade pon mesti korang fikir ianya beracun. gile lazat la benda ni kalau makan ngan kicap.. korang abaikan la hand bag mak aku tu ye.. :)



Pilih2 jangan tak pilih.. kalau korang nak beli limau kecik ni, korang jgn beli yang siap bungkus mcm jaring2 tu tau.. nanti korang sampai rumah, jadi mcm tarzan sebab byak yang busuk.. baik korang pilih satu2 mcm mak aku nie.. biar lambat, asal semua nya leh dimakan.. betul tak mak?? hehehehehe :D





korang tengok la tu.. mak aku dah tibai shade aku.. takpe2 aku kat belakang tak kene sinaran matahari pon.. :) mak, u look gojes la.. :P



No comments: